• Logo design Steel Nordic. Farver: grøn og grå. Følelser: stabilitet, bæredygtig, solid.
  • logo design fusion cafe
    Logo design Fusion Café. Farver: sort og rød. Følelser: trend, skandinavisk design
  • logo design sikkerit
    Logo design Sikkerit. Farver: blå, grøn og grå. Følelser: sikkerhed, seriøsitet, teknologi.
  • logo design luxstuff
    Logo design Luxstuff. Farver: guld, grå og hvid. Følelser: luxus, minimalisme, udsøgt, wellness.
  • logo design sd electronics
    Logo design SD Electronics. Farver: blå, grå og hvid. Følelser: teknologi, solid, elektronisk.
  • logo design amazing solfilm
    Logo design Amazing Solfilm. Farver: blå, grå, orange og hvid. Følelser: lys/skygge, seriøsitet

Logodesign – hvorfor er det så vigtigt?

Et logo skal inkorporere alle elementer af en virksomheds “personlighed” og udtrykke dem alle sammen i ét billede. Kender du det gamle ordsprog “et billede siger mere end 1000 ord” ?
Undersøgelser viser, at mennesker reagerer bedre på visuelle billeder end de gør på en tekst. For eksempel er det nemmere at huske et detaljefyldt billede end det er at huske på en lang sætning.

En vigtig del af din branding

Dit logo er det første, dine potentielle kunder ser. De danner sig lynhurtigt et indtryk af din virksomhed.
Og du ved nok hvordan det er med førstehåndsindtryk, ikke? Du får kun én chance for at gøre det godt.

Et godt logodesign er:

– originalt
– unikt
– enkelt
– genkendeligt
– tidsløst
… og giver dén der ser det, en aha-oplevelse af hvem brandet eller virksomheden er.
Det kombinerer alle virksomhedens værdier i ét visuelt billede som bliver omdrejningspunkt og symbol for virksomhedens identitet.

Designet er harmonisk, benytter med fordel negative space, dvs. – benytter luft omkring elementerne der tilsammen udgør logoet, f.eks tekst og ikoner. Farver, former og figurer er gennemtænkte og ikke mode-prægede; et godt logo er tidløst, bare tænk på Coca Cola eller Apple.

Så hvad er forskellen på logo, identitet og brand ?

Dit logo er ikke dit brand, og det er heller ikke din identitet.

Disse har alle forskellige roller som tilsammen udgør det “opfattede image” af din virksomhed eller produkt.

Dit brand er “den opfattede/sansede følelse af din virksomheds identitet”. Brand har altså rigtigt meget med følelser og værdier at gøre. Tænk bare på, hvor tro vi er mod brands som Coca Cola vs. Pepsi eller Apple vs. PC. Dit brand er din virksomheds personlighed, dennes værdier, mål og principper. Et brand kan ikke skabes af en designer, et brand bliver skabt af følgere.

Din identitet er alle de visuelle aspekter som udgør dit brand.
En design manual kan hjælpe med at fastlægge hvordan logoet skal bruges på forskellige farver baggrunde, hvilke fonts man må bruge, hvilke layouts, mål osv. der skal respekteres i al grafisk kommunikation. Dette sikrer en rød tråd og garanterer at virksomheden/produktet altid er genkendeligt.

Din identitet som virksomhed er f.eks:
– et logo
– brevpapir, visitkort, konvolutter etc.
– flyers, brochurer, e-books, bøger etc.
– produkter og emballage
– arbejdstøj med print
– skilte
– alt visuelt materiale som repræsenterer din virksomhed

Dit logo identificerer din virksomhed i sin enkleste form. Det er, så at sige, dit firmas ansigt udadtil. Dette ansigt skal gerne stemme overens med din virksomheds “personlighed” – det handler dybest set om tillid.

Skal jeg hjælpe dig med logodesign?

Giv mig dine oplysninger her, så vender jeg tilbage til dig så hurtigt som muligt.